Sluta röka

Måndag den 6 oktober är mitt magiska datum. Håller nu på att mentalt förbereda mig för att fimpa då. Tänkte att om jag skriver det här så blir pressen lite större att till slut lyckas. Egentligen skulle jag ha slutat i måndags men vi rökare har ju den egenskapen att lätt skjuta upp fimpa-beslutet. Anledningen var/är att jag ska på storfest nästa lördag. Känns som att efter det så SKA JAG BANNE MIG KLARA DET!

Försöker nu ta till mig tips och råd. Något som etsade sig fast var vad Helene i Mörsil sa förra helgen. När hon slutade så sa hon till sig själv ungefär så här: Nu du tantaluran/kärring, nu ska du minsann klara det här. Visa att du segrar över din tjuriga hjärna. Låt inte vekheten segra. Du är starkare än så. Klokt sagt!

Dottern Sofia sa en annan klok sak: Du vill väl se Wilma växa upp!

Så..........syrran (nu hänger jag ut dig också) - den här gången ska vi minsann lyckas!

 48:- x 365 dagar = 17520 kr..........................................oj

Kommentarer
Postat av: maria

U can do it! Tror varken du eller min mams vill bli gamla gråa damer med slemmig rökhosta och en äcklig tantröklukt omkring sig. Hejjar på er!

2008-09-26 @ 10:08:18
URL: http://maka
Postat av: Syrran

Den här gången så ska vi banne mig klara det här!!

2008-09-26 @ 10:08:21
Postat av: Eva

Aha, ytterligare en orsak att lägga till i högen av positiva anledningar att INTE röka. Tack Maria!

2008-09-26 @ 10:14:01
Postat av: Baronessan

Det är väl det mest idiotiska man kan tänka sig egentligen. Dra in giftig rök i lungorna för att sedan blåsa ut och det kostar pengar. Lyssna inte på "sug-djävulen" så ska du se att det går! Good Luck!!!

2008-09-26 @ 12:08:31
URL: http://viskning.blogspot.com
Postat av: mamma

Det som fick mej att klara av att stå emot suget,

det var löftet jag gav till Boppa och Momma,

som julklapp det året.

"Jag lovar er att jag ska sluta röka !"

Kanske har ni någon också som ni inte kan bryta ett löfte till ?!

2008-09-26 @ 13:48:53
Postat av: Lafe

Jag kommer ihåg en gång är jag skulle lära mig röka, det snurrade och gjorde ont när man drog halsbloss. Om ni tog er igenom den smärtan för att börja röka så får ni väl bara göra samma sak fast baklänges. Hur svårt kan det var.

2008-09-26 @ 22:13:51
Postat av: Eva

Tro mig Leffe, det är svårare att sluta än att börja. Men vi ska klara det!

2008-09-27 @ 11:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0