Svara, springa, serva

 

Hej hopp! Midsommarfirandet var helt perfekt. Solen värmde oss och sillen smakade utmärkt!

Nu är det måndag och semesterfirandet har börjat på jobbet. Vår växeltelefonist/receptionist har gått på ledighet i fyra veckor och redan första halvtimmen på jobbet märks det. Hon gör en hel massa saker som ingen märker och nu när jag är hennes backup är jag helt frustrerad och då är klockan bara halv tio på morgonen.

- Folk svarar inte när man kopplar samtal fast de är här
- Kaffemaskinen är redan tom
- Det ringer på dörren och gäster ska tas emot
- Arbetskamrater vill ha hjälp med de mest märkliga saker

HUR ska det här gå? Mitt eget jobb får ligga på is denna vecka ser det ut som.

Jo, förresten - när vi under våren planerar för semester här på firman heter det så fint att vi "alla ska hjälpas åt"............jaha.............

Kommentarer
Postat av: Berit

Ha, ha, ha, ha, haaaahaaaa oj hick!

Känns som om jag varit med om detta någon gång i mitt förra liv. Jag kommer ihåg en annan kommentar: "det är såååå lugnt, det händer ingenting". Vilket jag brukade kontra med: "när man inte är här, ja". Tips: köp en burk neskaffe

2008-06-23 @ 09:57:47
URL: http://fid.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0