Hon från förorten

VI var ju som bekant och julhandlade i Stockholm i helgen. Eva (säger inte vilken av Evorna) blev törstig och gick in en affär för att köpa en Loka. Hon står vid kyldisken, känner runt hela karmen på skåpet för att hitta handtaget till dörren men lyckas inte. Hon går då vidare till skåp nr. 2 för att öppna det i stället. Misslyckas igen.

Själv står jag i kön och ser hur hon blir mer och mer förvirrad.

Då kommer det fram en herre som visar henne att det finns ingen dörr på skåpet - det är bara att sticka in handen och ta det man ska ha!!

Pinsamt - tycker Eva naturligtvis.........så hon säger: Ja, du vet.....jag kommer från förorten, vi har inte så moderna saker där. Nähä, säger mannen.........jag kommer från Arvidsjaur jag!



Kommentarer
Postat av: grandma

Det var roligt, det var humor !

2008-12-08 @ 15:29:43
Postat av: grandma

grandma har fastnat på namnraden

och jag får inte bort det / Mamma

2008-12-08 @ 15:31:35
Postat av: Berit & Farfar

Ja, men vaddå? Arvidsjaur är väl igen förort!? Jag förstår henne. Det finns absolut inget värre än när man tror att man KAN sticka in handen och så går det inte för det är en glasvägg där. DET är pinsamt!

2008-12-08 @ 18:06:28
URL: http://viskning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0