Blomvakt

Kom tillbaka till jobbet efter fyra veckors ledighet. Ser mig omkring och upptäcker att nästan alla blommor hänger och ser ut som de inte fått vatten på en månad. Vem vattnar egentligen här på jobbet? En outredd fråga som måste tas tag i (vi har flera sådana frågor här på kontoret men dem ska jag berätta om någon annan gång).

Nu har jag lyft in flera krukor i mitt rum och försöker både prata med dem, andas på dem och skvätta på lite vatten då och då. Han i rummet bredvid har en kaffeplanta - men den är nog ingen mening med att försöka livrädda. Ser ut som den skapat sin sista böna.


Kommentarer
Postat av: mamma

Minns vad din far sa :

"Det finns ju de som livnär sej på att sälja blommor!"

2008-08-05 @ 08:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0